فرش ماشینی ارزان

فرش ماشینی ارزان

خرید مستقیم فرش از کارخانه می تواند راهی مناسب جهت خرید فرش ارزان باشد که شرکت فرش جم این امکان را برای بازدیدکنندگان قرار داده است تا با مراجعه مستقیم به نمایشگاهی که در کارخانه دایر شده، نمایندگی ها و یا سایت فرش جم، فرش ماشینی خود را ارزان خریداری نمایند.

ما در ادامه مقاله سعی می کنیم به صورت جامع تمام فرضیه های موجود در خرید فرش ماشینی ارزان را توضیح دهیم و شما را در خرید فرش ماشینی ارزان قیمت یاری کنیم.
برای درک بهتر موضوع، توضیحات خود را با چند سوال شروع می کنیم. منظور از فرش ارزان چیست؟ چه عواملی در قیمت فرش ماشینی موثر است؟ فرش ماشینی ارزان را از کجا می توان خریداری نمود؟

منظور از فرش ارزان چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر فرشی با الیاف مرغوب و دستگاه های پیشرفته صنعتی بافته شده باشد، حتما هزینه هایی دارد که علاوه بر این عوامل، عوامل دیگری مانند واسطه ها و ... در افزایش قیمت موثرند. به همین علت منظور ما در تعریف فرش ارزان قیمت، فرشی است که با وجود هزینه هایی که برای افزایش کیفیت فرش هنگام بافت صرف می شود، به دلیل حذف هزینه های جانبی، قیمت مناسبی برای خرید دارد.

چه عواملی در قیمت فرش ماشینی موثرند؟

1. دستگاه بافت فرش ماشینی

دستگاه بافت فرش ماشینی، موثرترین فاکتور در قیمت فرش ماشینی است. چرا که دستگاهای بافندگی پیشرفته ای که وارد صنعت فرشبافی شده اند قادرند فرش هایی با تراکم بالا ببافند که همین عامل باعث افزایش قیمت فرش ماشینی می شود.

2. مواد اولیه یا الیاف مصرفی در بافت فرش

می توان نوع الیاف مصرفی در بافت فرش را به عنوان دومین عاملی که در قیمت فرش تاثیرگذار است بیان کرد. اگر فرش شما با الیاف اکریلیک هیت ست شده بافته شده باشد دوام بیشتری نسبت به فرش هایی که با الیاف پلی استر، بی سی اف و ... بافته شده اند، دارد. زیرا این الیاف مقاومت بالایی در برابر گرما، خوردگی و پوسیدگی دارد. به همین علت الیاف اکریلیک نسبت به سایر الیاف ها قیمت بالاتری دارد.

3. تکمیل و بسته بندی

این که کارخانه های فرش ماشینی از چه مواد یا تکنولوژی برای بسته بندی استفاده می کنند در قیمت فرش تاثیرگذار است.

4. نیروی انسانی

تمام افرادی که در بافت فرش دخالت دارند نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی است.

5. برندینگ و تبلیغات

هزینه هایی که برای معرفی محصول و تبدیل نام کارخانه به یک برند معروف، مصرف می شود بی شک در قیمت فرش ماشینی موثر است.
و هزینه های دیگر مانند حمل و نقل، واسطه ها و فروش مدت دار از جمله عوامل موثر دیگر در قیمت فرش ماشینی است.

فرش ماشینی ارزان را از کجا می توان تهیه نمود؟

اینکه از کجا فرش را بخریم فرضیه هایی مطرح می‌شود که در ادامه توضیح می‌دهیم.

فرضیه اول: خرید فرش از نمایندگی ها

درست است که با اندکی واسطه و با کمترین تورم نسبت به دیگر مراکز فروش فرش، می‌توان فرش خرید، ولیکن به میزانی که مد نظر ماست، ارزان نخواهد بود.

فرضیه دوم: خرید مستقیم ازکارخانه

خرید فرش ماشینی ارزان از کارخانه به صورت مستقیم و با کنار گذاشتن واسطه ها یکی از راه های معقول به نظر می رسد و قطعا یکی از به صرفه ترین راه ها خواهد بود. اما این در صورتی است که فرشی که انتخاب می کنیم در کارخانه ای در شهر خودمان تولید گردد.
به طور مثال: اگر فردی در کرمانشاه یکی از طرح های فرش 700 شانه از محصولات شرکت فرش ماشینی جم در کاشان را انتخاب کرده باشد باید این مسافت را طی نماید و از این کارخانه به صورت مستقیم خرید نماید.
آیا به نظر شما این سبک از خرید که علاوه بر زمان و مسافت، استهلاک وسیله نقلیه را هم به همراه خواهد داشت، معقول است؟
یا در مورد دیگر حتی اگر کارخانه نزدیک بوده و به سهولت به شرکت های تولید فرش ماشینی دسترسی داشته باشیم، باید فرشی را انتخاب نماییم که شرکت فرش مورد نظر، فروش به صورت تکی داشته باشد در غیراینصورت این فرضیه با شکست مواجه خواهد شد.

فرضیه سوم: خرید فرش بصورت آنلاین

راه سوم جهت خرید فرش ماشینی ارزان، استفاده از تکنولوژی تجارت الکترونیک در صنعت فرش است، که به صورت آنلاین و اینترنتی از فروشگاه‌های فرش آنلاین، یا حتی از طریق سایت ‌های نمایشگاهی فرش همچون سایت نمایشگاهی فرش جم، به آسانی و تنها با چند کلیک امکان پذیر است.
از آنجایی که بیشتر کارخانجات تولید فرش ماشینی در کاشان قرار دارند، استفاده از تجارت الکترونیک برای متقاضیان خرید فرش ماشینی ارزان یک راه مقرون به صرفه است. چرا که در اغلب فروشگاه‌های آنلاین هزینه حمل و نقل محصولات خریداری شده رایگان می باشد.
فرضیه هایی که در بالا به آن اشاره شد مواردی است که می توان فرش با کیفیت را با کمترین واسطه خریداری کرد. اما در تجارت فرش، فرش های ارزانتر هم وجود دارند که در ادامه درباره این موارد توضیح خواهم داد.
برخی از کارخانجات تولید فرش ماشینی فرش هایی با تراکم پایین تر و با تعداد شانه کمتر مثلا 500 شانه و در برخی موارد 700 شانه تولید می‌کنند این فرش‌ها با داشتن کیفیت مطلوب به عنوان فرش ماشینی ارزان به بازار عرضه می شوند.
در برخی از موارد شرکت های نوآور اقدام به فروش ویژه محصولات خود می کنند که به صورت دوره ای و یا در زمان برگزاری نمایشگاه های بین المللی انجام می شود، که در این فرجه افراد می توانند از تخفیفات ویژه استفاده نمایند و جهت خرید فرش ماشینی ارزان اقدام کنند.
مورد دیگری که می توان به آن اشاره کرد هنگام انبار گردانی کارخانجات فرش برای برآورد محصولات است. در این برهه زمانی، فرش هایی که در انبار باقی مانده و دارای نقشه قدیمی تر است و مدتی از زمان بافت آن ها گذشته است با قیمت ارزان تر فروخته می شود. 
دلیل دیگر ارزانتر بودن یک فرش ماشینی، نصب این فرش در رگال‌ها و آلبوم های نمایشگاه های فرش است که باعث آسیب به ریشه فرش و یا حتی کثیف شدن فرش می شود.
همیشه استفاده از کلمه ارزان در کنار محصولات دلیلی بر بی کیفیت بودن آن نیست بطور مثال فرش ماشینی ارزان، صرفا یک فرش با کیفیت پایین اطلاق نمیشود. در بازار رقابت تنگاتنگ فروش فرش، داشتن فرش ارزان با کیفیت قطعا به صرفه تر بوده و باعث جذب مشتری و در نهایت داشتن دامنه وسیعی از مشتریان عام و خاص می شود که خود نوعی سود برای کارخانجات طلقی می گردد.
کارخانجات عموما برای تهیه فرش ماشینی ارزان از نخ پلی استر به جای نخ اکریلیک درخاب فرش استفاده میکند این کار نه نتها به فرش حالتی ابریشم گونه خواهد داد بلکه در ارزانتر بودن فرش هم تاثیر به سزایی خواهد داشت.

نظرات کاربران

کد امنیتی