نکات مهم هنگام خرید اینترنتی فرش

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی فرش

عموما همه ما به دنبال خرید فرش ارزان هستیم و با پیشرفت تکنولوژی، قطعا اغلب افراد به دنبال خرید اینترنتی فرش ماشینی ارزان قیمت خواهیم بود. حال این نکته وجود دارد که در هنگام خرید فرش، ما علاوه بر ارزان بودن یک فرش کیفیت مناسب و طرح مورد علاقه خود را در بافت فرش تهیه نماییم.

 

در ایران بافندگان و کارخانجات زیادی وجود دارد اما قابل توجه است که بزرگترین و بهترین کارخانجات فرش ایران که در شهر فرش ایران یعنی آران بیدگل است وجود دارد.

 

 

کارخانجات زیادی در شهرک صنعتی آران بیدگل و یا همان شهر فرش ایران موجود می باشد که روزانه هزاران هزار فرش و هزاران هزار طرح را در چندین رنگ تولید و در معرض دید و فروش قرار میدهند .

تعداد وافری از کارخانجات فرش در تمام نقاط کشور هماهنگ با پیشرفت تکنولوژی کامی بزرگ در فروش محصولات خود برداشته‌اند و فروشگاه های بزرگ اینترنتی راه اندازی نموده و محصولات خود را در آن عرضه می نمایند.

 

 

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که چگونه و بر اساس چ اطلاعاتی یک خرید اینرنتی فرش مناسب داشته باشیم.

در هنگام خرید اینترنتی فرش، علاوه بر قیمت فرش باید به کیفیت آن توجه داشته باشیم.

درست است که در خرید فرش زیبایی یک گزینه خیلی مهم محسوب میشود اما ملایک هایی وجود دارند که از لحاظ اولویت بالاتر از زیبایی قرار می گیرند. و آن کیفیت است که در ادامه طریقه تشخیص یک فرش با کیفیت را خواهیم خواند.

 

  • شانه و تراکم فرش: فرش ماشینی از لحاظ شانه و تراکم به پنج دسته تقسیم می شوند (تعداد ریشه های هر فرش در طول و عرض فرش را تراکم گویند.) و فرش ماشینی را بیشتر از روی تعداد شانه معرفی میکنند. فرش500 شانه، فرش700 شانه، فرش 1000 شانه، فرش1200 شانه و فرش 1500 شانه این دسته بندی را شامل می شود. فرش 1000 شانه از نوع مرغوب و متوسط فرش محسوب می‌شود که علاوه بر قیمت مناسب از کیفیت و تراکم مناسب برخوردار است. در صورتیکه به فرشی با ظاهر مناسب تر و قیمت بالاتری علاقه مندید در هنگام خرید اینترنتی فرش از فرش های 1200 و 1500 شانه غافل نشوید.

 

  •  خاب فرش و الیاف فرش: در هنگام بررسی ویژگیهای فرش برای خرید اینترنتی فرش و مطالعه جزیات فرش، به خاب فرش توجه نمایید. بر اساس نوع نیاز خود به جنس خاب فرش و انواع الیاف استفاده شده در فرش های مختلف را مورد مطالعه قرار دهید تا بتوانید انتخاب مناسب را در نظر بگیرید. و همچنین ارتفاع مورد نظر خود نیز بررسی نمایید.

 

 

این نکات قابل توجه را در اولویتی بالاتر از زیبایی فرش قرار دهید و پس از انتخاب طرح مورد نظر اقدام به خرید اینترنتی فرش نمایید.

 

نظرات کاربران

کد امنیتی